- stav základních náplní, tj. množství oleje v motoru, chladící kapaliny a brzdové kapaliny (při nedostatečném množství je nutné dolít) a náplní do ostřikovačů oken (čelního a zadního skla)
- funkci a čistotu osvětlení vozidla (obrysová, potkávací, dálková, brzdová, směrovky, osvětlení SPZ, světlo zpětného chodu, mlhovky)
- zda má auto platnou technickou kontrolu podle známky na zadní SPZ (zde uvedeny i emise)
- stav pneumatik a jejich nahuštění (např. Octavia - přední - 2 atmosféry, zadní - 2,2 atmosféry)
- pneu - nahuštěnost - dle určení výrobce NEBO dle servisní knížky. Údaje jsou uvedeny na víčku od nádrže (zevnitř) - tam je samolepka a na ní základní hodnoty
- dezén - min 1,6mm po celém obvodu pneumatiky
- nepoškozenost - žádné trhliny, praskliny, lysiny
- !!! kontrola VŠECH PĚTI pneu !!!
- POZOR - rezerva má být nahuštěna na NEJVYŠŠÍ tlak předepsaný výrobcem (2,5 atmosfér)
- kolo - hrany disku=ráfky - nesmí mít defekty
- upevnění šroubů (kdyžtak dotáhnout)
- ventilky - zrezlý, pokroucený, skříplý
- zástěrky - lapače nečistot
- zda z auta nic nevytéká, nekape
- čistotu skel - nesmí být poškozeno čelní sklo - praskliny, skelní pavučiny
- kontrola SPZ
- zda má vozidlo úplnou povinnou zákonnou výbavu
Loading
1 POPIŠTE ÚKONY KONTROLY VOZIDLA PŘED JÍZDOU
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Vždy přemýšlím nad tím jaké to bylo když jsem dělala autoškolu a hned snad na druhé jízdě jsem odřela disky na kola. Nezapomenu na tu mrtvolku instruktora, majitele autoškoly, v jeho očích. Nic neříkal a pak jen s klidovým klidem řekl ať otočím volantem.
OdpovědětVymazat