5 POPIŠTE POSTUP PŘI VÝMĚNĚ KOLA
Je nutné provést tyto úkony:- blinkr ke kraji a poté zapnu výstražná světla (strašně důležitý úkon, na který před komisařem ani pak v praxi nesmíte zapomenout)
- vyndám výstražný trojúhelník - postavím ho na krajnici v určené vzdálenosti za vozidlem (podle situace - obec, dálnice, apod.)
- zajistím vozidlo před samovolným rozjetím - zařadím rychlost, zatáhnu ručku, zaklíním kolo VPŘEDU i VZADU (třeba kamenem) na straně vozidla, kterou NEZVEDÁM
- výstražný trojúhelník - v obci minimálně 50 m (kde je to nutné, může být i blíž, např. v nepřehledné zatáčce nebo před křižovatkou), mimo obec minimálně 100 m za vozidlem u krajnice
- vyndám zvedák (nesmí se užívat slovo HEVER, komisaři to nemají rádi), klíč na kola a rezervu
- sundám ozdobný (ochranný) kryt kola
- povolím šrouby - stačí povolit, nemusím úplně vyšroubovat
- nasadím zvedák na příslušné místo k tomu určené výrobcem vozidla (samozřejmě u kola, které měním)
- zvedám auto pomocí zvedáku
- když je kolo ve vzduchu, vyndám šrouby
- vyměním kolo = kolo sejmu z náboje kola a po očištění uložím do prostoru pro záložní kolo, očistím upevňovací šrouby kola
- zašroubuju šrouby kola, ale ne nadoraz (dotažení klíčem na kola provedu „křížem" = tzn. postupně utahuji protilehlé šrouby, kvůli vyváženosti)
- zvedákem spustím vozidlo koly na vozovku, zvedák vyjmu, očistím a uložím
- a teď dotáhnu šrouby nadoraz
- dotahujeme KŘÍŽEM - z bezpečnostních důvodů, kvůli souměrnosti a vyváženosti, aby kolo „neházelo"
- zkontrolujeme tlak na novém kole - popř. vzduch v pneu upustím nebo dohustím
- nandáme kryt
- POZOR - po pár kilometrech zastavím a šrouby ještě znovu dotáhnu

Nedávno jsem dělal autoškolu :-) při jízdě s komisařem jsem úspěšně píchl pneumatiku o vypadený šroubovák z předemnou jedoucího kamionu... ještě že jsem měl zkušenosti z pole a z praxe při výměně. akorát jsem trochu laboroval se speciálním šroubem v sadě :-)
OdpovědětVymazatco vesta?;)
OdpovědětVymazatPěkně zpracované, díky! Zkoušky mám už za měsíc, tak se musím učit. Teď na to ale nebyl moc čas, jelikož jsme v práci řešili servis šroubových kompresorů, což vyžadovalo trošku víc zapojení než obvykle. Největší strach mám ale z jízd, ti komisaři vypadají fakt přísně.
OdpovědětVymazatTaky dělám zrovna autoškolu a největší strach mám z těch testů. Jízdy zvládám, praktickou zkoušku taky, ale naučit se všechny ty zákony, dopravní značky, to bude fakt mazec... Už jsem si našla stránky tady , kde jsou sepsané úplně všechny značky i dopravní zařízení, tak se to učím podle toho.
OdpovědětVymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatJako tohle je podle mě základ a přijde mi docela škoda, že se dneska v autoškole už ta technika neučí. Nebo minimálně ta kola. A klidně bych nechal ty lidi vyměnit kompletní kola. Nemusí to být nutně na čas, lze to zastavit, když vidím, že to ten dotyčný umí. Ale prostě tohle je znalost, která vám fakt dokáže zachránit krk.
OdpovědětVymazat