- blinkr ke kraji a poté zapnu výstražná světla (strašně důležitý úkon, na který před komisařem ani pak v praxi nesmíte zapomenout)
- vyndám výstražný trojúhelník - postavím ho na krajnici v určené vzdálenosti za vozidlem (podle situace - obec, dálnice, apod.)
- zajistím vozidlo před samovolným rozjetím - zařadím rychlost, zatáhnu ručku, zaklíním kolo VPŘEDU i VZADU (třeba kamenem) na straně vozidla, kterou NEZVEDÁM
- výstražný trojúhelník - v obci minimálně 50 m (kde je to nutné, může být i blíž, např. v nepřehledné zatáčce nebo před křižovatkou), mimo obec minimálně 100 m za vozidlem u krajnice
- vyndám zvedák (nesmí se užívat slovo HEVER, komisaři to nemají rádi), klíč na kola a rezervu
- sundám ozdobný (ochranný) kryt kola
- povolím šrouby - stačí povolit, nemusím úplně vyšroubovat
- nasadím zvedák na příslušné místo k tomu určené výrobcem vozidla (samozřejmě u kola, které měním)
- zvedám auto pomocí zvedáku
- když je kolo ve vzduchu, vyndám šrouby
- vyměním kolo = kolo sejmu z náboje kola a po očištění uložím do prostoru pro záložní kolo, očistím upevňovací šrouby kola
- zašroubuju šrouby kola, ale ne nadoraz (dotažení klíčem na kola provedu „křížem" = tzn. postupně utahuji protilehlé šrouby, kvůli vyváženosti)
- zvedákem spustím vozidlo koly na vozovku, zvedák vyjmu, očistím a uložím
- a teď dotáhnu šrouby nadoraz
- dotahujeme KŘÍŽEM - z bezpečnostních důvodů, kvůli souměrnosti a vyváženosti, aby kolo „neházelo"
- zkontrolujeme tlak na novém kole - popř. vzduch v pneu upustím nebo dohustím
- nandáme kryt
- POZOR - po pár kilometrech zastavím a šrouby ještě znovu dotáhnu
Loading
5 POPIŠTE POSTUP PŘI VÝMĚNĚ KOLA
Je nutné provést tyto úkony:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Nedávno jsem dělal autoškolu :-) při jízdě s komisařem jsem úspěšně píchl pneumatiku o vypadený šroubovák z předemnou jedoucího kamionu... ještě že jsem měl zkušenosti z pole a z praxe při výměně. akorát jsem trochu laboroval se speciálním šroubem v sadě :-)
OdpovědětVymazatco vesta?;)
OdpovědětVymazatPěkně zpracované, díky! Zkoušky mám už za měsíc, tak se musím učit. Teď na to ale nebyl moc čas, jelikož jsme v práci řešili servis šroubových kompresorů, což vyžadovalo trošku víc zapojení než obvykle. Největší strach mám ale z jízd, ti komisaři vypadají fakt přísně.
OdpovědětVymazatTaky dělám zrovna autoškolu a největší strach mám z těch testů. Jízdy zvládám, praktickou zkoušku taky, ale naučit se všechny ty zákony, dopravní značky, to bude fakt mazec... Už jsem si našla stránky tady , kde jsou sepsané úplně všechny značky i dopravní zařízení, tak se to učím podle toho.
OdpovědětVymazat