Nebo jinak:
Ve válci motoru je spalovací prostor, kde dochází k následujícím fázím: sání, stlačení, expanze a výfuk
1.fáze - nasaje se benzín se vzduchem v přesném poměru
2.fáze - směs se stlačí pomocí pístu motoru - vzniká obrovský tlak a dochází k zahřívání směsi
-když je směs maximálně stlačená - přeskočí jiskra od zapalovací svíčky a ta zapálí směs - nastává
3.fáze - expanze - výbuchem vznikne tlak, který tlačí píst, a vzniká pohyb
4.fáze - výfuk
U vznětového motoru se nasátý vzduch stlačuje pomocí pístu, přičemž vzniká vysoká teplota, při které (před jeho horní úvratí) se do spalovacího prostoru (nad píst) vstřikuje pod vysokým tlakem palivo. Tím dojde ke vznícení směsi a tedy tlaku na píst a jeho posuvem směrem dolů se pomocí klikového mechanismu vytváří otáčivý pohyb motoru.
Nebo jinak:
Ve válci motoru je spalovací prostor, kde dochází k následujícím fázím: sání, stlačení, expanze a výfuk
1.fáze - do pístu se nasaje čistý filtrovaný vzduch
2.fáze - stlačení - píst stlačí nasátý vzduch, který se vysoce zahřeje
-při maximálním stlačení a vysoké teplotě se dovnitř vstříkne nafta a ta se sama vznítí
Ve válci motoru je spalovací prostor, kde dochází k následujícím fázím: sání, stlačení, expanze a výfuk
1.fáze - do pístu se nasaje čistý filtrovaný vzduch
2.fáze - stlačení - píst stlačí nasátý vzduch, který se vysoce zahřeje
-při maximálním stlačení a vysoké teplotě se dovnitř vstříkne nafta a ta se sama vznítí
3.fáze - expanze
4.fáze - výfuk
4.fáze - výfuk
Rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem spočívá tedy v tom, že:
- u zážehového motoru dochází k hoření směsi zapálením (zažehnutím) pomocí jiskry mezi kontakty zapalovací svíčky (používá se benzín, plyn)
- u vznětového motoru dochází k hoření směsi vznícením vstříknutého paliva do vysoce stlačeného vzduchu ohřátého tímto na vysokou teplotu (používá se nafta)
- palivo
- zapalování
- nafta - vyšší provozní teplota 90 stupňů Celsia, benzín 85 stupňů Celsia
- který vydrží dýl? DIESEL - má silnější stěny motoru, navíc NAFTA je levnější (uvidíme, jak dlouho)
- u vznětového motoru dochází k hoření směsi vznícením vstříknutého paliva do vysoce stlačeného vzduchu ohřátého tímto na vysokou teplotu (používá se nafta)
- zážehový - benzín
- vznětový - nafta
- palivo
- zapalování
- nafta - vyšší provozní teplota 90 stupňů Celsia, benzín 85 stupňů Celsia
- který vydrží dýl? DIESEL - má silnější stěny motoru, navíc NAFTA je levnější (uvidíme, jak dlouho)
Žádné komentáře:
Okomentovat