Je součástí výfuku - zavařený v rouře.
Častá otázka komisařů je „kde je katalyzátor umístěn?"
Odpověď: Katalyzátor není za výfukem nebo před výfukem. Je SOUČÁSTÍ výfuku. Je tam zavařen.
Katalyzátory dělíme na neřízené a řízené:
a) neřízené
- konstrukčně jednoduchý
- je to platinová destička, která je umístěna ve výfukové rouře před tlumičem výfuku
- tato destička do sebe pohlcuje zmíněným chemickým procesem nadměrný obsah oxidu uhelnatého a nespálených uhlovodíků.
- konstrukčně velmi složitý a náročný systém
- je konstruován u systémů elektronicky řízených katalyzátorů pomocí elektronické řídící jednotky
- je trojcestný
- je umístěn na výfukovém potrubí za informační lambda sondou na první části výfuku před jeho tlumičem
Životnost katalyzátorů lze ovlivnit pozitivně tím, že:
-používáme předepsané palivo (benzín)
-při vynechávání zapalování vypneme motor a závadu odstraníme
-kontrolujeme průchodnost katalyzátoru
-používáme předepsané palivo (benzín)
-při vynechávání zapalování vypneme motor a závadu odstraníme
-kontrolujeme průchodnost katalyzátoru
Co nesmím?
-násilně roztlačovat vozidlo zezadu a čekat, až samo chytne, protože do katalyzátoru se tak dostane nespálená směs a ta ho znečistí (pomoct si můžeme startovacími kabely, radši než roztlačením)
-násilně roztlačovat vozidlo zezadu a čekat, až samo chytne, protože do katalyzátoru se tak dostane nespálená směs a ta ho znečistí (pomoct si můžeme startovacími kabely, radši než roztlačením)
Na co pozor?
-brát předepsané palivo pro ten katalyzátor, jinak ho zničíme
-brát předepsané palivo pro ten katalyzátor, jinak ho zničíme
Žádné komentáře:
Okomentovat