Loading

13 TLUMIČE PÉROVÁNÍ

  • tlumí kmitání kol při přejezdu nerovností na vozovce
  • zajišťují lepší ovladatelnost vozidla a tím i bezpečnost jízdy
  • zajišťují maximální možný styk kol vozidla s vozovkou a tedy přenos hnací či brzdící síly

Každé kolo má svůj tlumič pérování.
  • tlumiče jsou celkem čtyři, na každém kole jeden
  • jsou přímo na kole
  • často se do nich dostává nečistota - je třeba je udržovat „občas kontrolou"
  • dva tlumiče /buď oba přední nebo oba zadní, ale vždy oba společně/ se vždy chovají jako dvojčata = tzn. když začne zlobit jeden, je jasné, že za pár dnů začne zlobit i druhý. Pokud tedy začne zlobit jeden, rovnou necháme vyměnit oba dva.

Vadné tlumiče způsobují:
  • vozidlo nemá žádoucí styk s vozovkou a je hůře ovladatelné
  • vozidlo má tedy zhoršenou bezpečnost jízdy
  • součástky, které zajišťují nosnost vozidla se enormně opotřebovávají
  • pneumatiky se enormně opotřebovávají
  • nepravidelně se sjíždí dezén běhounu (pneumatika je prostě různě ojetá a vytvářejí se na ní nežádoucí hranky, lysinky, vysekané plošky)
  • citelné nárazy na nerovnostech vozovky

Jak také poznáme, že je tlumič vadný?
Podle skvrn od oleje. Uvnitř tlumiče je hydraulický olej, který začne protékat ven.
Podle konstrukce jsou nejčastěji užívány tlumiče kapalinové.

Žádné komentáře:

Okomentovat