- tlumí kmitání kol při přejezdu nerovností na vozovce
- zajišťují lepší ovladatelnost vozidla a tím i bezpečnost jízdy
- zajišťují maximální možný styk kol vozidla s vozovkou a tedy přenos hnací či brzdící síly
- tlumiče jsou celkem čtyři, na každém kole jeden
- jsou přímo na kole
- často se do nich dostává nečistota - je třeba je udržovat „občas kontrolou"
- dva tlumiče /buď oba přední nebo oba zadní, ale vždy oba společně/ se vždy chovají jako dvojčata = tzn. když začne zlobit jeden, je jasné, že za pár dnů začne zlobit i druhý. Pokud tedy začne zlobit jeden, rovnou necháme vyměnit oba dva.
- vozidlo nemá žádoucí styk s vozovkou a je hůře ovladatelné
- vozidlo má tedy zhoršenou bezpečnost jízdy
- součástky, které zajišťují nosnost vozidla se enormně opotřebovávají
- pneumatiky se enormně opotřebovávají
- nepravidelně se sjíždí dezén běhounu (pneumatika je prostě různě ojetá a vytvářejí se na ní nežádoucí hranky, lysinky, vysekané plošky)
- citelné nárazy na nerovnostech vozovky
Podle skvrn od oleje. Uvnitř tlumiče je hydraulický olej, který začne protékat ven.
Podle konstrukce jsou nejčastěji užívány tlumiče kapalinové.
Žádné komentáře:
Okomentovat