- nesprávný stav tlaku - podhuštění nebo přehuštění - ojetí dezénu na vnější nebo vnitřní části běhounu pneumatiky
- mechanické poškození - trhliny, odchlípnutí dezénu
- špatná geometrie náprav vozidla - nerovnoměrné ojetí dezénu
- špatný stav řízení a řídícího ústrojí - nerovnoměrné ojetí dezénu
- špatný stav tlumičů pérování vozidla - nerovnoměrné ojetí dezénu
- špatně vyvážená kola - nerovnoměrné ojetí dezénu

Na co si dát pozor?
- na obrubníky, kanály, výmoly
- pravidelná kontrola geometrie = seřízení kol (když se kontrola nedělá, pneu se sjíždějí)
- na 1 nápravu musí být stejné druhy pneu
- jezdit s letními pneu v létě a se zimními v zimě
- pokud jsou pneu extrémně namáhaný - možné problémy
- na obrubníky, kanály, výmoly
- pravidelná kontrola geometrie = seřízení kol (když se kontrola nedělá, pneu se sjíždějí)
- na 1 nápravu musí být stejné druhy pneu
- jezdit s letními pneu v létě a se zimními v zimě
- pokud jsou pneu extrémně namáhaný - možné problémy
projevy:
- defekty, deformace
- auto plave, lítá cikcak
- větší hlučnost
- cuká volant
- navíc - špatným stavem pneu trpí i další díly
- defekty, deformace
- auto plave, lítá cikcak
- větší hlučnost
- cuká volant
- navíc - špatným stavem pneu trpí i další díly
Nejčastější příčina je hlavně lidský faktor, protože když vidím, jak někdo občas parkuje, tak se mi ježí chlupy na hlavě. Na druhou stranu má pak někde v Praze takový pneuservis Praha docela žně, protože ať mi někdo neříká, že ty pláště vydrží třeba pět let. :D Tomu fakt s tím chováním lidí nevěřím.
OdpovědětVymazat