Loading

2 POPIŠTE KONTROLU TLAKU VZDUCHU V PNEUMATIKÁCH A HLOUBKU DRÁŽEK DEZÉNU PNEUMATIKY

Tlak vzduchu v pneumatikách je stanoven výrobcem vozidla a hloubka drážek dezénu pneumatik je obecně stanovena Vyhláškou č. 102/1995 Sb. Ministerstva dopravy (1,6 mm minimálně).


Tlak vzduchu zkontroluji následovně:
- sejmu (vyšroubuji) krycí matku ventilku
- nasadím na ventilek měřič tlaku vzduchu, krátce podržím a po sejmutí měřiče zkontroluji stav
- při nedostatečném nahuštění nasadím na ventilek hadici k huštění pneumatik a dohustím pneumatiku
- nasazením měřiče tlaku zkontroluji stav a případně ještě pneumatiku dohustím nebo tlak upustím (zmáčknutím jehly ventilku)
- při správném tlaku zkontroluji, zda vzduch ventilkem neuniká (poslechem, navlhčeným prstem)
-našroubuji krycí matku ventilku

Kontrola hloubky drážek dezénu:
- hloubku drážek kontroluji na několika místech pneumatiky
- kontrolované místo nejprve očistím
- nasadím měřič drážky dezénu a na ukazateli zjistím, zda hloubka drážky odpovídá požadovanému rozměru (pokud je hloubka menší než 1,6mm, je nutné pneumatiku neprodleně vyměnit)
Kontroluji všech 5 pneumatik.

2 komentáře:

  1. Tak dneska už mají naštěstí moderní auta sondy, takže si to to auto kontroluje samo. Jen je potřeba, abyste přezouvali ve fakt kvalitním a opatrném pneuservisu. Já jezdím do Pneuservis Praha 8, protože jsem měl nějakým způsobem docela špatnou zkušenost s jedním servisem, který mi ta čidla zničil. :/

    OdpovědětVymazat