- tažné lano se užívá při vlečení jiného motorového vozidla, na kterém je závada
- tažné lano nejprve upevníme nasazením na závěs jednoho z vozidel vlečené soupravy
- tahem zkontrolujeme pevnost připojení lana
- přistavíme druhé vozidlo soupravy do potřebné vzdálenosti tak, aby bylo možné připevnit lana na závěs druhého vozidla
- lano upevníme (protahujeme okem) na závěs a zajistíme kolíkem
- opět tahem zkontrolujeme správnost upevnění lana
- a teprve po postupném napnutí lana se může zvyšovat rychlost vlečené soupravy
NIKDY - nikdy nepoužít k vlečení tažné lano, pokud jde o závadu řízení nebo závadu brzd
LANO -musí být atestováno a vyzkoušeno
- délka 5 - 6metrů
- červený praporek 30 x 30 cm
- lano upevnit za nosnou část vozidla - používá se tzv. ocelové oko, které se našroubuje na konstrukci „za" mlhovým světlem
Chtěl jsem se zeptat, jak je bezpečné upevnění za tažné? Z oka to asi (když se dobře zapojí) nevyvleče, ale to tažné zařízení je asi nejrychlejší metoda (pro ty co maj napevno) a to oko jsem si všiml taky spousta lidí už ani nevozí protože neví kde se jim v autě potuluje.
OdpovědětVymazat