Loading

24 POPIŠTE POSTUP PŘI PŘIPOJOVÁNÍ PŘÍVĚSU

  • u novějších typů s demontovatelným tažným zařízením nejprve namontujeme toto zařízení (hák nebo koule) na vozidlo
  • přistavíme přívěs a nasadíme jeho závěsné zařízení na tažné zařízení vozidla a spoj řádně zkontrolujeme
  • u typů tažného zařízení vybaveného zabezpečovacím zařízením (lankem) zapojíme toto zařízení
  • zasuneme zástrčku přívodu el. vedení osvětlení přívěsu do zásuvky namontované na vozidle

Nebo jinak:
Přívěs zapojujeme za vozidlo jen tehdy, pokud je na vozidle tažné zařízení.
  • starší typ - oj přívěsu umístím na kouli - zaklapnu nadoraz - propojím bezpečnostní řetěz a elektriku
  • novější typ - oj přívěsu umístím na kouli - zaklapnu nadoraz - v momentě zaklapnutí se objeví otvor ve tvaru FABky - tam dám připravenou FABku s klíčem - zamknu a propojím elektriku
Postupným rozsvícením osvětlení vozidla zkontrolujeme jeho funkci na přívěsu (obrysová světla, brzdová světla, ukazatele směru, osvětlení SPZ a zadní mlhové světlo)
Před jízdou této soupravy zkontrolujeme na přívěsu stav a správnost tlaku v pneumatikách a upevnění kol.


1 komentář:

  1. I v běžné autoškole na béčku bych zkoušel i nějaké základní kilometry na tom, jak se s přívěsem jezdí. Protože mi přijde, že spousta lidí to neumí, ale stejně s vozíkem jezdí. Ono je fajn si zde vyřešit ozvučení vozu, mít auto v topu a s koulí. Ale pak je taky fajn nenapáchat na silnici žádné neštěstí. A jako když vidím, jak se lidi snaží couvat... tak to je úplná komedie.

    OdpovědětVymazat